Turvamiespätevyys (T-mies), lähitoteutus

KRAO, Kauppalankatu 13, Kouvola

Laajuus/Kesto

8 tuntia

241,80 € sis. 24 % ALV (46,80 €)

Peruutusehdot

Jos osallistuminen perutaan aiemmin kuin 14 vrk ennen koulutuksen alkua, osallistumismaksusta peritään 25 %. Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 14 vrk ennen koulutuksen alkua, hinnasta peritään 50 %. Koulutuksen alettua tehdyistä peruutuksista osallistumismaksu peritään kokonaan. Poikkeuksena ovat lääkärintodistuksella osoitetut sairastumiset.

Ilmoittautumisaika

20.3.2024 - 4.11.2024
Ilmoittaudu tästä

Turvamiespätevyys vaaditaan henkilöiltä, jotka toimivat turvamiehenä valtion rataverkolla.

Kesto: 1 päivä (8 oppituntia)

Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka toimivat turvamiestoimintaa vaativissa tehtävissä, kuten henkilöiden ja työkoneiden turvaamisessa sekä tasoristeyksissä.

Ennakkovaatimukset:

• Ratatyöturvallisuuspätevyys (Turva)
  • Vähintään kolmen (3) kuukauden kokemus maastossa tehdystä radan rakentamisen ja/tai kunnossapidon töistä
  • Opiskelija on todettu soveltuvaksi tehtäväkohtaisella soveltuvuusarvioinnilla

Koulutuksessa käsitellään turvamiestoiminnan eri muodot, vastuut ja toimintamallit sekä turvamiestoiminnan merkitys turvallisuuden varmistamisessa.

Koulutus muodostuu teoriaopinnoista ja käytännönharjoituksista rataympäristössä.

Turvamiespätevyys on voimassa viisi (5) vuotta myöntämispäivästä.

Turvamiespätevyys uusitaan käymällä koulutus uudelleen. Turvamieskoulutus uusii myös ratatyöturvallisuuspätevyyden.

Koulutuksessa hyödynnetään Kraonet-verkko-oppimisympäristöä. Sinulla tulee olla kannettava tietokone tai tablet-tietokone mukanasi.

Koulutus sisältää käytännön harjoittelua rataympäristössä. Sitä varten tarvitset varoitusvaatetuksen ja henkilönsuojaimet (kypärä, silmiensuojaimet, turvajalkineet). ROKissa varoitusvaatetuksen ja henkilönsuojaimet voi lainata tarvittaessa kurssin ajaksi.

Tiedustelut

Keijo Keränen